Invisalign opinie o nak艂adkach i leczeniu

Redakcja portalu
Nakladka na zeby Invisalign trzymana w r臋ku w niebieskiej rekawiczce, na tle modelu zebow

Nak艂adki ortodontyczne na z臋by marki Invisalign to najbardziej rozpoznawalne na 艣wiecie alignery. W zwi膮zku z 16 milionami wyleczonych ortodontycznie pacjent贸w, w Internecie mo偶na przeczyta膰 r贸偶ne opinie u偶ytkownik贸w nak艂adek Invisalign. Najwa偶niejsze informacje na temat aparatu ortodontycznego Invisalign zebra艂a redakcja portalu DENTYSTARADZI.PL. Opisano Invisalign cen臋 w 2024 roku, kt贸ra mo偶e wynie艣膰 od oko艂o 7 000 z艂 nawet do oko艂o 25 000 z艂. Najta艅sze jest leczenie pakietem Invisalign Express, a najdro偶sze Invisalign Comprehensive. Opisano opini臋, zasady noszenia, wady, zalety i mo偶liwe skutki uboczne aparatu Invisalign. Zapraszamy do zadawania pyta艅 na temat prostowania z臋b贸w nak艂adkami Invisalign pod tym artyku艂em.

Jak dzia艂aj膮 nak艂adki Invisalign?

Wielu pacjent贸w i stomatolog贸w zadaje pytanie, kiedy widoczne s膮 pierwsze efekty leczenia nak艂adkami Invisalign? Nale偶y by膰 艣wiadomym, 偶e g艂贸wn膮 przyczyn膮 zmian u艂o偶enia z臋b贸w jest ich pchanie nak艂adk膮 z jednej strony, a przesuni臋ciem si臋 w pust膮 przestrze艅 w nak艂adce z drugiej strony z臋ba. W nak艂adkach mo偶liwe s膮 r贸wnie偶 ruchy ci膮gni臋cia, poprzez zastosowanie tzw. attachament贸w po polsku naczep贸w. Naczepy to malutkie punkciki, w r贸偶nych kszta艂tach wykonane z bia艂ego materia艂u, do robienia wype艂nie艅 (鈥瀙lomb鈥) w z臋bach. Naczepy te nakleja si臋 na z臋by np. by zwi臋kszy膰 precyzj臋 ruch贸w z臋b贸w, jak i polepszy膰 utrzymanie si臋 nak艂adek na z臋bach. Po leczeniu, naczepy te zdejmuje si臋 z z臋b贸w, i nie pozostaje po nich nawet najmniejszy 艣lad.

Biale-naczepy-na-zebach-naklejone-by-nakladka-Invisalign-lepiej-dzialala-podcza-leczenia-ortodontycznego

 

Invisalign cena 2024

艢rednia cena leczenia nak艂adkami Invisalign w 2024 roku w Polsce wynosi 15 000 鈥 20 000 PLN. Najdro偶sze leczenia os贸b doros艂ych nak艂adkami Invisalign wynosz膮 ponad 25 000 PLN za ca艂o艣膰 leczenia. Dzieci mog膮 by膰 leczone w dw贸ch cz臋艣ciach np. gdy maj膮 uz臋bienie mieszane i w p贸藕niejszych latach. Wtedy cena za leczenie podzielona jest na cz臋艣ci w ramach pakietu Invisalign First np. dwa razy po 8 鈥 9 000 PLN.

Tabela przedstawia ceny nak艂adek Invisalign w 2024 roku w Polsce.

Pakiet Invisalign Cena w 2024 roku
Invisalign Express 6 000 z艂 鈥 9 000 z艂
Invisalign Lite 11 000 z艂 鈥 15 000 z艂
Invisalign Comprehensive 18 500 z艂 鈥 25 000 z艂
Invisalign First Comprehensive 18 000 z艂 鈥 20 000 z艂
Invisalign Go wycena indywidualna
Viviera retainers 2聽000 鈥 3000 z艂

Invisalign cena 2023

Invisalign cena w 2023 roku wynosi 艣rednio od 5 000 z艂 do 25 000 z艂. Najta艅szy pakiet nak艂adek Invisalign to cena od 5 000 z艂 do 7 000 z艂. Aparat Invisalign Lite i Comprehensive to wydatek rz臋du 10 000 z艂 鈥 25 000 z艂. Podane kwoty s膮 cenami orientacyjnymi. Prostowanie z臋b贸w nak艂adkami Invisalign Go, najcz臋艣ciej wyceniane jest indywidualnie przez dentyst臋.

Tabela przedstawia ceny nak艂adek Invisalign w 2023 roku.

Express 5 000 z艂 – 7 000 z艂
Lite 10 000 z艂 – 12 000 z艂
Comprehensive 15 000 z艂 – 25 000 z艂
Invisalign First Comprehensive 10 000 z艂 – 15 000 z艂
Invisalign Go wycena indywidualna

Invisalign pakiety lecze艅

W Polsce dost臋pne s膮 nast臋puj膮ce opcje leczenia doros艂ych nak艂adkami Invisalign:

  • Pakiet Invisalign Express 鈥 przeznaczony do leczenia nawrot贸w i ma艂ych wad z臋bowych. Sk艂ada si臋 z maksymalnie 7 nak艂adek.
  • Pakiet Invisalign Lite– przeznaczony do leczenia niewielkich wady, ma艂ych i 艣rednich st艂ocze艅 i szparowato艣ci z臋b贸w. Sk艂ada si臋 z maksymalnie 14 nak艂adek.
  • Pakiet Invisalign Comprehensive 鈥 przeznaczony do leczenia 艣rednich i du偶ych wad ortodontycznych. Sk艂ada si臋 z nieograniczonej ilo艣ci nak艂adek.
  • Pakiet Invisalign Go – NOWO艢膯! Przeznaczony do ma艂ych wad zgryzu i szybkich lecze艅. Zapytaj si臋 swojego dentysty czy ju偶 nim pracuje.

Leczenie Invisalign przed i po przesunieciu zeba pod implant efekt leczenia daje pozytywna opinie pacjenta

Invisalign dla dzieci

Nak艂adkami ortodontycznymi Invisalign mo偶na leczy膰 coraz m艂odsze dzieci. Obecnie nie ma dolnego kryterium leczenia dziecka tymi nak艂adkami.

Leczenie dzieci aparatem Invisalign jest dro偶sze ni偶 ortodontycznym aparatem ruchomym.Cena Invisalign dla dzieci mie艣ci si臋 w zakresie od oko艂o 7 000 – 8 000 PLN za pierwsz膮 cz臋艣膰 leczenia. Najcz臋艣ciej dzieci leczone s膮 dwuetapowo dlatego sumaryczna cena mo偶e by膰 roz艂o偶ona w czasie.

Warto wiedzie膰, by zach臋ci膰 dzieci do wsp贸艂pracy wyst臋puj膮 r贸wnie偶 naklejki do naklejania na aparat Invisalign. Wtedy aparat mo偶e wygl膮da膰 dla dziecka kolorowo i weso艂o.

Pakiety Invisalign dla dzieci:

  • Invisalign First Comprehensive 鈥 przeznaczony do pierwszego etapu leczenia wad zgryzu u dzieci. Ilo艣膰 nak艂adek w tym pakiecie jest nieograniczona.
  • Invisalign Comprehensive Faza 2 鈥 przeznaczony jest do drugiego etapu leczenia wad zgryzu u starszych dzieci. Ilo艣膰 nak艂adek w tym pakiecie jest r贸wnie偶 nieograniczona.

Warto widzie膰, 偶e w Polsce leczenie ortodontyczne aparatem ruchomym mo偶e by膰 prowadzone za darmo przez ortodont臋 pracuj膮cego na NFZ.聽 Niestety nie ka偶da wada u dziecka nadaje si臋 na leczenie aparatem ruchomym dlatego warto wiedzie膰 o leczeniu nak艂adkami jak i o leczeniu aparatem sta艂ym dzieci.

Invisalign statystyka medyczna

Invisalign to marka nak艂adek ortodontycznych kt贸rym w 2024 roku na ca艂ym 艣wiecie wyleczono ponad 17 milion贸w pacjent贸w w tym ponad 4,7 miliola dzieci i m艂odzie偶y.聽 Ponad 4 miliony nak艂adek retencyjnych VIVERA zosta艂o ju偶 wyprodukowane. Z ka偶dym dniem liczby te rosn膮.

Vivera retainer po leczeniu nak艂adkami Invisalign

Vivera ratainery, to aparat retencyjny w postaci przezroczystych nak艂adek mo偶liwy do stosowania po leczeniu nak艂adkami Invisalign. Cena kompletu nak艂adek Vivera najcz臋艣ciej wynosi do oko艂o 3 000 – 4 000 z艂. Zam贸wi膰 mo偶na zar贸wno na jeden 艂uk, jak i komplet na dwa 艂uki jednocze艣nie. Dostarczane s膮 3 nak艂adki retencyjne, na jeden zam贸wiony 艂uk z臋bowy. Negatywne wypowiedzi us艂ysze膰 mo偶na na temat stosunkowo wysokiej ceny, w por贸wnaniu z innymi nak艂adkami retencyjnymi, dost臋pnymi na polskim rynku.

Etap retencji nie jest wliczony w cen臋 zaplanowanego leczenia nak艂adkami Invisalign. Wynika to zapewne z faktu, 偶e retencje z臋b贸w planuje lekarz indywidualnie. Jednemu pacjentowi zaproponowana b臋dzie np. retencja sta艂a, innemu natomiast nak艂adki retencyjne.

Ca艂kowity koszt leczenia nak艂adkami Invisalign

Ca艂kowity koszt leczenia nak艂adkami Invisalign sk艂ada si臋 z:

1. Ceny pakietu Invisalign

  • Express kosztuje najcz臋艣ciej od oko艂o 5 000 z艂 do 7 000 z艂
  • Lite to koszt pomi臋dzy 10 000 z艂 a 12 000 z艂
  • Comprehensive inaczej zwany Full to koszt mi臋dzy 15 000 z艂 a 22 000 z艂
  • Invisalign First Comprehensive najcz臋艣ciej indywidualna wycena w gabinecie
  • Invisalign Go wycena indywidualna przez dentyst臋

2. Koszt konsultacji ortodontycznej. Konsultacja sk艂ada膰 si臋 mo偶e z jednej lub paru wizyt. Mo偶e by膰 to wizyta p艂atna lub bezp艂atna w zale偶no艣ci od pracy lekarza, zasad przyjmowania danej Przychodni i mo偶liwych promocji. Najcz臋艣ciej jednak konsultacja ortodontyczna jest p艂atna i wynosi od 100 do 250 z艂. Do koszt贸w wst臋pnych nale偶y doliczy膰 cen臋 zdj臋膰 rentgenowskich, czyli zdj臋cia panoramicznego (ok 100 z艂) i zdj臋cia cefalometrycznego (ok 100 z艂).

3. Wykonanie cyfrowego planu leczenia w Invisalign jest p艂atne, wynosi od 1 500 z艂 do 2 500 z艂 w zale偶no艣ci od Przychodni. W przypadku akceptacji planu leczenia, kwota ta jest wlicza si臋 w ca艂o艣膰 op艂aty za leczenie. Je艣li natomiast pacjent nie podejmie leczenia nak艂adkami, suma ta nie jest zwracana pacjentowi.

4. Leczenie ortodontyczne Invisalign p艂atne jest najcz臋艣ciej w ca艂o艣ci, po akceptacji planu leczenia. W ca艂o艣膰 kwoty, wlicza si臋 op艂at臋 pobran膮 za zaakceptowany plan leczenia i pakiet kt贸rym b臋dzie pacjent leczony. Warto wiedzie膰, 偶e wizyty kontrolne w Invisalign bywaj膮 bezp艂atne.

Cena jednego pakietu mo偶e mie膰 r贸偶n膮 wysoko艣膰 ze wzgl臋du na:

  • wad臋 pacjenta
  • d艂ugo艣膰 czasu leczenia
  • zaplanowane dodatkowe czynno艣ci np. stripping
  • zastosowanie np. mikroimplant贸w
  • brak lub obecno艣膰 promocji

5. Koszt retencji z臋b贸w po leczeniu nak艂adkami. Retencja z臋b贸w to etap w kt贸rym stabilizuje si臋 uzyskane efekty leczenia ortodontycznego, i utrzymuje uz臋bienie w docelowej pozycji. Retencje zawsze dobiera lekarz wed艂ug indywidualnych potrzeb pacjenta. Nale偶y przygotowa膰 si臋 na koszt retencji w wysoko艣ci od oko艂o 1 000 z艂 – 1 500 z艂 (2 retencje ruchome lub naklejane na z臋by) do oko艂o 3 000 z艂 鈥 4 000 z艂 przy zastosowaniu oryginalnych nak艂adek retencyjnych Invisalign Vivera.

Akcje Ortodoncji – Darmowe konsultacje

GDA艃SK – 4 listopada 2023 r. w Dental Experts Stomatologia odby艂y si臋 bezp艂atne konsultacje cyfrowej ortodoncji. Pacjenci mogli na komputerowej wizualizacji (wybranej firmy nak艂adkowej), jak w spos贸b niewidoczny Tw贸j u艣miech mo偶e (by膰 mo偶e) sta膰 si臋 idealny 馃榿
W przychodni wykonywali darmowe zdj臋cie panoramiczne, cyfrowy skan z臋b贸w i konsultacje z zakresu mo偶liwo艣ci leczenia wady r贸偶nymi metodami w tym nak艂adkami ortodontycznymi r贸偶nych firm nie tylko Invisalign. Wi臋cej informacji na https://www.facebook.com/DentalExpertsStomatologia

Leczenie aparatem Invisalign

Przezroczystymi nak艂adkami Invisalign wyleczono ortodontycznie ponad 16 000 000 pacjent贸w na ca艂ym 艣wiecie. W zwi膮zku z modyfikacj膮 materia艂u, z kt贸rego produkowane s膮 nak艂adki jak i oprogramowania, w kt贸rym projektuje si臋 leczenie, ich zastosowanie zrobi艂o si臋 bardzo szerokie. Leczone mog膮 by膰 zar贸wno dzieci, m艂odzie偶 jak i doro艣li. Par臋 lat temu, mo偶na by艂o nak艂adkami leczy膰 ma艂e i 艣rednie wady zgryzu. Obecnie lekarze prowadz膮 kompleksowe leczenia ortodontyczne, czy przedprotetyczne, w艂a艣nie systemem nak艂adkowym.

Jakie wady zgryzu mo偶na leczy膰 nak艂adkami na z臋by Invisalign?

W艣r贸d najcz臋艣ciej leczonych wad zgryzu przezroczystymi nak艂adkami Invisalign i innymi systemami, wymienia si臋 m.in.:

  • Zwi臋kszony nagryz pionowy
  • Przodozgryz
  • Zgryz krzy偶owy
  • Szparowato艣膰
  • Zgryz otwarty
  • St艂oczone z臋by
  • Leczenie uz臋bienia mlecznego, mieszanego (dzieci i m艂odzie偶) i sta艂ego (doro艣li i osoby w starszym wieku)

Tego typu nak艂adkami mo偶na leczy膰 prawie wszystkie wady zgryzu.聽 Do艣wiadczony lekarz przy wykorzystaniu nak艂adek Invisalign i element贸w dodatkowych takich jak wyci膮gi mi臋dzyszcz臋kowe, czy miniimplanty ortodontyczne, jest w stanie w spos贸b estetyczny i bezpieczny u niekt贸rych pacjent贸w wyleczy膰 nawet trudne wady zgryzu.

Klinicy艣ci podkre艣laj膮, 偶e pacjenci posiadaj膮cy z臋by po leczeniach kana艂owych, implanty, korony, mosty, powinni rozwa偶y膰 konsultacj臋 u ortodonty cyfrowego. S膮 to z臋by s艂absze, dlatego nale偶y redukowa膰 na nie si艂臋 nacisku podczas leczenia. W cyfrowym planie leczenia ClinCheck, takie z臋by mo偶na wy艂膮czy膰 z ruch贸w, co oznacza wi臋ksze bezpiecze艅stwo leczenia ortodontycznego i zminimalizowanie skutk贸w ubocznych, w postaci z艂amania si臋 z臋ba po leczeniu endodontycznym, lub poluzowania za艂o偶onej korony protetycznej lub implantu z臋bowego.

Globalna galeria lecze艅 Invisalign (The Invisalign Global Gallery)

Warto艣ciowym miejscem zar贸wno dla internauty jak i lekarza jest witryna https://global.invisaligngallery.com/ .

W jednym miejscu zobaczy膰 mo偶na wyniki zako艅czonych lecze艅 pacjent贸w z ponad 160 kraj贸w z ca艂ego 艣wiata. Galeria ta przet艂umaczona jest na 11 j臋zyk贸w. Niestety obecnie nie jest dost臋pna w聽 j臋zyku polskim. Wybieraj膮c z menu g艂贸wnego zak艂adk臋 View all treatments (t艂um. zobacz wszystkie leczenia), wybra膰 nale偶y nast臋pnie Invisalign Treatments (t艂um. leczenia Invisalign). Dost臋pnych jest ponad tysi膮c przyk艂ad贸w lecze艅 podzielonych wed艂ug wieku pacjenta (ang. Age), planu leczenia (ang. Treatment Options), typu wady ortodontycznej (ang. Clinical Conditions) i wielu innych.

Dla przyk艂adu przedstawiamy leczenie kobiety w wieku 29 lat, leczonej Pakietem Comprehensive. Czas leczenia wyni贸s艂 rok i 8 miesi臋cy. Leczenie w艂a艣ciwe trwa艂o zaledwie po艂ow臋 tego okresu. Drugi set nak艂adek, dedykowany by艂, dla osi膮gni臋cia idealnych wynik贸w, kt贸rych pacjent oczekiwa艂 np. pod innym k膮tem ustawi膰 siekacz boczny. W systemie Invisalign i w wielu innych systemach nak艂adkowych, takie precyzyjne ruchy s膮 mo偶liwe do zaprojektowania i osi膮gni臋cia.聽 Rezultaty przedstawiamy poni偶ej zgodnie z dokumentacj膮 umieszczon膮 w opisanej galerii:

Wada zgryzu przed i po leczeniu Invisalign.

St艂oczenia z臋b贸w przed i proste z臋by po leczeniu Invisalign

Pami臋taj, wizualizacje przedstawione w artykule prezentuj膮 efekt leczenia konkretnego pacjenta. Efekt ko艅cowy u innych pacjent贸w mo偶e wygl膮da膰 inaczej i mo偶e si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od indywidualnych cech pacjenta oraz jego stosowania si臋 do zalece艅 lekarskich. Wi臋cej informacji na ten temat uzyskasz podczas konsultacji z lekarzem.

Czy mo偶na leczy膰 tylko jeden 艂uk z臋bowy w Invisalign?

Ortodoncji jednog艂o艣nie s膮 zdania, 偶e najlepsz膮 propozycj膮 dla pacjenta jest leczenie dw贸ch 艂uk贸w z臋bowych jednocze艣nie aparatem Invisalign. Nawet je艣li pacjent ma niewielk膮 wad臋 ustawienia jednego, czy dw贸ch z臋b贸w, cz臋sto nie powinno podejmowa膰 si臋 prostowania tylko tych pojedynczych z臋b贸w. Wielokrotnie nie da si臋 dopasowa膰 poprawnie z臋by do siebie, lecz膮c tylko jeden 艂uk. Zawsze mog膮 powsta膰 kolizje okluzyjne, czyli z臋by b臋d膮 uderza膰 mi臋dzy sob膮 w niewygodnych dla pacjenta miejscach. Dlatego tak wa偶ne jest jednoczesne leczenie z臋b贸w szcz臋ki i 偶uchwy nak艂adkami Invisalign.

Wady leczenia nak艂adkami np. Invisalign

Wymowa z nak艂adkami

Po za艂o偶eniu pierwszych nak艂adek Invisalign (lub innych nak艂adek odmiennych marek), na z臋by g贸rne i dolne, pacjent mo偶e odczuwa膰 zar贸wno ucisk na z臋by, jak i dyskomfort dla policzk贸w czy j臋zyka. Pierwsze par臋 godzin, lub dni, w jamie ustnej mo偶e wydziela膰 si臋 zwi臋kszona ilo艣膰 艣liny. Mowa w pocz膮tkowym okresie adaptacji do nak艂adek, mo偶e by膰 lekko zaburzona. Niemal偶e wszyscy pacjenci, w kr贸tkim czasie przystosowuj膮 si臋 do obecno艣ci nak艂adek na z臋bach. Je艣li wyst臋puje wada wymowy, to jest to najcz臋艣ciej objaw przemijaj膮cy. Je艣li wada wymowy pozostaje, to je艣li lekarz zezwoli to istnieje mo偶liwo艣膰 zdj臋cia nak艂adek, do wa偶nych spotka艅 czy prezentacji. Nale偶y przy tym pami臋ta膰, 偶e nak艂adki mo偶na zdj膮膰 na maksymalnie 2 godziny dziennie. Czas ten przeznaczony jest g艂贸wnie na jedzenie.

Skutki uboczne nak艂adek Invisalign

Nak艂adki Invisalign to pe艂nowarto艣ciowy aparat ortodontyczny. Skutki uboczne jakie mo偶na spotka膰 podczas leczenia aparatem nak艂adkowym Invisalign, mog膮 by膰 podobne do tych spotykanych podczas leczenia aparatem sta艂ym naklejanym na z臋by. Niezmiernie rzadko mo偶e wyst膮pi膰 np.:

  • Resorpcja wierzcho艂ka korzenia z臋ba lub z臋b贸w, czyli skr贸cenie d艂ugo艣ci korzenia.
  • Przesuwany z膮b lub z臋by mog膮 ulec obumarciu.
  • Przy braku higieny, mo偶e rozwin膮膰 si臋 stan zapalny dzi膮se艂 i pr贸chnica z臋b贸w.
  • Dolegliwo艣ci ze strony staw贸w skroniowo-偶uchwowych.
  • Nak艂adki jako elementy wk艂adane do jamy ustnej mog膮 zrani膰 b艂on臋 艣luzow膮 dzi膮se艂 czy policzk贸w.
  • Z艂amany element mo偶e zosta膰 zaaspirowany do dr贸g oddechowych co mo偶e by膰 bezpo艣rednim zagro偶eniem zdrowia i 偶ycia.
  • Reakcje alergiczne na stosowany materia艂 nak艂adek.
  • Przy braku wsp贸艂pracy pacjenta z lekarzem i nie przestrzeganiu zalece艅, mo偶e doj艣膰 do pogorszenia si臋 wady ortodontycznej. Skutki tego mog膮 by膰 odczuwalne w kr贸tkim jak i d艂u偶szym czasie.
  • Przy braku zastosowania retencji po leczeniu, wada mo偶e cz臋艣ciowo powr贸ci膰.

Reklamacja Invisalign

Je艣li pacjent nie jest zadowolony z jakiegokolwiek aspektu leczenia, przys艂uguje mu prawo zg艂oszenia swoich uwag i reklamacji Invisalign np. na temat:

  • Jako艣膰 wykonania nak艂adek

Bywa, 偶e na linii produkcyjnej wyst膮pi b艂膮d opracowania brzeg贸w nak艂adek, co skutkowa膰 b臋dzie ostrymi ko艅c贸wkami. W takim przypadku lekarz zleci ponowne wykonanie zaprojektowanych nak艂adek.

  • Organizacja pracy Przychodni

Niewywi膮zywanie si臋 z termin贸w wizyt, czy dostarczenia nak艂adek聽 nie na czas, to powody do sk艂adania reklamacji.

  • Zmiana lekarza prowadz膮cego (z r贸偶nych powod贸w)

W skrajnych przypadkach mo偶e zaj艣膰 potrzeba zmiany lekarza prowadz膮cego. Jest to mo偶liwe po poprzednim poinformowaniu lekarza, o ch臋ci kontynuacji leczenia u innego ortodonty. Nale偶y w贸wczas samemu znale藕膰 lekarza, kt贸ry kontynuowa艂 by leczenie. Je艣li potrzebna jest w tym zakresie pomoc, mo偶na skontaktowa膰 si臋 z konsultantem regionalnym Invisalign lub infolini膮 Align Technology w Polsce.

Etapy leczenia nak艂adkami Invisalign

By leczenie nak艂adkami Invisalign przebiega艂o prawid艂owo, nale偶y przej艣膰 cykl etap贸w, kt贸re u ka偶dego pacjenta wygl膮daj膮 niemal偶e tak samo, s膮 nimi m.in.:

  1. Znalezienie lekarza certyfikowanego z systemu Invisalign lub Invisalign Go. Pom贸c w tym mo偶e formularz umieszczony na stronie invisalign.pl Wyszuka膰 w nim mo偶na lekarza pracuj膮cego w pobli偶u naszego miejsca zamieszkania.
  2. Rezerwacja wizyty u wybranego stomatologa lub ortodonty.
  3. Pierwsza wizyta u ortodonty. Lekarz wykonuje m.in. badanie ortodontyczne, zdj臋cia fotograficzne zewn膮trzustne i wewn膮trzustne. Pobiera r贸wnie偶 wycisk z臋b贸w, klasyczny mas膮 wyciskow膮 lub wycisk cyfrowy nowoczesnym skanerem wewn膮trzustnym np. iTero. Wypisuje skierowanie na wykonanie niezb臋dnych zdj臋膰 rentgenowskich np. zdj臋cie panoramiczne i cefalometryczne.
  4. Op艂ata za wykonanie cyfrowego planu leczenia, kt贸ry na modelu 3D w艂asnych z臋b贸w, uka偶e zaplanowane leczenie ortodontyczne i zwizualizuje przybli偶ony rezultat, do jakiego b臋dzie si臋 d膮偶y膰 na koniec leczenia.
  5. Druga wizyta u ortodonty. Akceptacja przedstawionego cyfrowego planu leczenia. (Lub brak akceptacji).
  6. Op艂ata w ca艂o艣ci lub w ratach za ca艂o艣膰 zaakcetowanego leczenia aparatem Invisalign.
  7. Trzecia wizyta u ortodonty. Odebranie wyprodukowanych nak艂adek na z臋by. W wyj膮tkowych sytuacjach istnieje mo偶liwo艣膰 otrzymania pierwszych nak艂adek bezpo艣rednio do domu.
  8. Wizyty kontrolne
  9. Retencja po zako艅czeniu leczenia

Jak cz臋sto s膮 wizyty kontrolne w aparacie Invisalign?

Wizyty kontrolne przy leczeniu aparatem Invisalign uzale偶nione s膮 od planu leczenia. Ka偶dy pacjent od pocz膮tku wie, mniej wi臋cej jak cz臋sto b臋dzie musia艂 chodzi膰 na wizyty do ortodonty.

W planie leczenia wyeksponowane s膮 numery nak艂adek, na kt贸rych najlepiej jest skontrolowa膰 ruchy z臋b贸w, lub wykona膰 stripping z臋b贸w tzw. redukcj臋 szeroko艣ci szkliwa.

Najcz臋艣ciej pierwsza wizyta kontrolna ma miejsce na drugiej lub trzeciej nak艂adce. Kolejna mo偶e mie膰 miejsce, zar贸wno na sam koniec setu nak艂adek, jak te偶 w po艂owie leczenia. S膮 lekarze, kt贸rzy zapraszaj膮 swoich pacjent贸w co oko艂o 2-3 miesi膮ce na kontrol臋 post臋p贸w leczenia. Przy zastosowaniu aplikacji my Invisalign mo偶liwe s膮 jeszcze rzadsze wizyty.

Ile trwa leczenie Invisalign?

Takie pytanie zadaje wielu internaut贸w. Przybli偶ony czas leczenia nak艂adkami ortodontycznymi Invisalign i ilo艣膰 etap贸w, to informacje jakie pacjent otrzymuje wraz z przybli偶on膮 wizualizacj膮 swojego planu leczenia.聽 W zale偶no艣ci od wady ortodontycznej i wsp贸艂pracy pacjenta, leczenie mo偶e przebiega膰 w zaledwie od 2-3 miesi臋cy, 6-12 miesi臋cy, ponad rok, ponad dwa lata itp. Jak wida膰, czas leczenia aparatem Invisalign zale偶y od wielu czynnik贸w i jest odmienny u ka偶dego pacjenta.

Przy skomplikowanych wadach zgryzu, lekarz mo偶e do systemu Invisalign, do艂膮czy膰 u偶ywanie wyci膮g贸w mi臋dzyszcz臋kowych, jak r贸wnie偶 miniimplant贸w ortodontycznych.

Pami臋taj, d艂ugo艣膰 leczenia u Ciebie mo偶e znacznie odbiega膰 od najcz臋艣ciej widzianych w Internecie zdj臋膰 i opis贸w. Tw贸j lekarz wszystko Ci wyja艣ni.

Retencja po leczeniu nak艂adkami Invisalign

Po leczeniu nak艂adkami Invisalign, ortodonta proponuje najodpowiedniejszy dla wyleczonej wady zgryzu typ retencji z臋b贸w. Jeden pacjent otrzyma wskazania do aparat贸w retencyjnych ruchomych (np. p艂ytka Hawleya). Inni mog膮 mie膰 wskazanie do retencji sta艂ej, czyli metalowego druciku naklejanego na z臋by od strony 聽j臋zyka. Cz臋艣膰 pacjent贸w b臋dzie mog艂a u偶ytkowa膰 tzw. nak艂adki retencyjne.

Firma Invisalign dysponuje swoimi w艂asnymi aparatami retencyjnymi, czyli nak艂adkami Viviera. Nak艂adki te s膮 oddzielnie p艂atne. W zestawie otrzymuje si臋 po 3 nak艂adki na 艂uk g贸rny i 3 nak艂adki na 艂uk dolny. Zalecenia co do noszenia nak艂adek retencyjnych te偶 bywaj膮 dobrane indywidualnie dla ka偶dego pacjenta.

Wi臋cej na ten temat przeczytasz w artykule: Retenecja po leczeniu ortodontycznym. Wa偶ny etap!

Zasady czyszczenia aparatu Invisalign

Aparat Invisalign nale偶y czy艣ci膰 po ka偶dym noszeniu. Nie wymagaj膮 one specjalnych zabieg贸w dedykowanym tylko nak艂adkom. Najwa偶niejsze jest regularne przep艂ukiwanie pod bie偶膮c膮 wod膮. Nale偶y pami臋ta膰, by nie wyparza膰 nak艂adek w gor膮cej wodzie, poniewa偶 tworzywo termoplastyczne mo偶e ulec deformacji pod wp艂ywem temperatury. Dla poczucia 艣wie偶o艣ci, w ramach wyj膮tku nak艂adki mo偶na przep艂ukiwa膰 w rozcie艅czonych roztworach p艂yn贸w do p艂ukania ust. Wg艂臋bienia w nak艂adkach dla naczep贸w (ang. Attachement贸w), mo偶na czy艣ci膰 mi臋kk膮 szczoteczk膮 do z臋b贸w z minimaln膮 ilo艣ci膮 pasty (nie 艣ciernej typu dla palaczy), lub najlepiej bez pasty do z臋b贸w.

Lekarze pracuj膮cy aparatem Invisalign mog膮 zaoferowa膰 sprzeda偶 oryginalnych preparat贸w do czyszczenia nak艂adek tzw. Aligner Cleaning Crystals w cenie od oko艂o 200 z艂.

Jedzenie i picie w aparacie Invisalign

Zabronione jest picie gor膮cej kawy, herbaty w za艂o偶onych nak艂adkach Invisalign na z臋bach, a tak偶e alkoholu. W nak艂adkach na z臋bach mo偶na pi膰 jedynie niebarwi膮ce roztwory typu woda, czy s艂aba herbata w temperaturze pokojowej.

Do jedzenia nale偶y zdejmowa膰 nak艂adki.

Po jedzeniu nale偶y umy膰 z臋by. Je艣li nie mo偶na oczy艣ci膰 z臋b贸w i przestrzeni mi臋dzyz臋bowych, nale偶y przynajmniej mocno przep艂uka膰 usta wod膮, w celu rozcie艅czenia cukr贸w i pozbyciu si臋 cz臋艣ci zalegaj膮cych resztek pokarmowych. Nak艂adki nak艂ada si臋 jedynie na czyste uz臋bienie.

Palenie papieros贸w i e-papieros贸w w nak艂adkach Invisalign

W nak艂adkach na z臋bach nie mo偶na pali膰 papieros贸w. Sk艂ad dymu papierosowego w po艂膮czeniu z jego temperatur膮 mo偶e sprawi膰, 偶e nak艂adka Invisalign zmieni sw贸j kszta艂t, a co za tym idzie nie b臋dzie tak precyzyjna w swoim dzia艂aniu. Denty艣ci zwracaj膮 uwag臋, by r贸wnie偶 do palenia IQOS zdejmowa膰 nak艂adki ortodontyczne. Nale偶y przy tym pami臋ta膰, 偶e nak艂adki nale偶y mie膰 za艂o偶one na z臋bach 22 godziny dziennie.

Czas zdejmowania nak艂adek do jedzenia i palenia nale偶y sumowa膰.

Czyszczenie i leczenie z臋b贸w podczas leczenia nak艂adkami ortodontycznymi

Podczas leczenia nak艂adkami, mo偶na idealnie czy艣ci膰 uz臋bienie zar贸wno samemu, jak i przy pomocy higienistki stomatologicznej. Po zdj臋ciu aparatu Invisalign, czyszczenie uz臋bienia nie powinno by膰 problemem.

Leczenie z臋b贸w natomiast warto od艂o偶y膰 do czasu zako艅czenia leczenia. Wynika to z faktu, 偶e nak艂adki s膮 wyprodukowane do okre艣lonego kszta艂tu z臋b贸w. Je艣li wykonana b臋dzie plomba w innym kszta艂cie nak艂adka, mo偶e nie b臋dzie dobrze przylega膰 w tym miejscu, a przez to dzia艂anie jej b臋dzie s艂absze, lub wr臋cz nie b臋dzie dzia艂a膰 w og贸le. O ka偶dym planie leczenia, lub przeprowadzonym leczeniu, nale偶y poinformowa膰 ortodont臋, by sprawdzi艂 dzia艂anie nak艂adek po takim zabiegu.

Pacjent贸w opinie na temat nak艂adek np. Invisalign

W Internecie mo偶na przeczyta膰 liczne opinie pacjent贸w na temat zar贸wno leczenia jak i samych nak艂adek Invisalign.

Invisalign przed i po leczeniu krzywych zebow siekaczy gornych

Pami臋taj, wizualizacje przedstawione w artykule prezentuj膮 efekt leczenia konkretnego pacjenta. Efekt ko艅cowy u innych pacjent贸w mo偶e wygl膮da膰 inaczej i mo偶e si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od indywidualnych cech pacjenta oraz jego stosowania si臋 do zalece艅 lekarskich. Wi臋cej informacji na ten temat uzyskasz podczas konsultacji z lekarzem.

R贸wnie偶 grupy wsparcia i wymiany informacji mi臋dzy osobami przed, w trakcie, i po leczeniu aparatem Invisalign tzw. Invis Friends na facebooku, to miejsce spotka艅 wielu pacjent贸w. 呕adna inna firma nak艂adek nie ma tak aktywnej grupy os贸b, regularnie wymieniaj膮cej si臋 do艣wiadczeniami w social mediach.

No mo偶e poza osobami przed, w trakcie lub po leczeniu nak艂adkami DrSmile. Ta grupa potencjalnych pacjent贸w i obecnych lub przesz艂ych pacjent贸w aparatem Dr Smile jest bardzo aktywna w social mediach w tym na Facebooku. Warto wiedzie膰, 偶e od 2024 w Polsce nie jest mo偶liwe ju偶 leczenie nak艂adkami Dr Smile.聽

Czym r贸偶ni si臋 leczenie Invisalign od innych nak艂adek?

Co par臋/par臋na艣cie lat firma Align Technology modyfikuje oprogramowanie do przygotowywania cyfrowych plan贸w leczenia oraz materia艂 z kt贸rego wytwarza nak艂adki.

Prostuj膮ce nak艂adki na z臋by ze wzgl臋du na r贸偶ny materia艂, technologi臋 wykonania i zaprojektowania, w r贸偶nych firmach dzia艂aj膮 z lekko odmienn膮 si艂膮 oraz r贸偶n膮 skuteczno艣ci膮. W literaturze popularnej jak i naukowej najwi臋cej doniesie艅 przeczyta膰 mo偶na w艂a艣nie o aparacie Invisalign.

Warto podkre艣li膰, i偶 na obecnym poziomie rozwoju technologii nak艂adki Invisalign mo偶na zmienia膰 nawet co 7 dni w por贸wnaniu do innych system贸w w kt贸rych zmienia si臋 nak艂adki najcz臋艣ciej co 10-14 dni. Ma to ogromny wp艂yw na czas leczenia, komfort ich noszenia, oraz powtarzaln膮 si艂臋 dzia艂aj膮c膮 na z臋by. Nak艂adki 艂atwo wk艂ada si臋 na z臋by i z nich zdejmuje.聽 Lekarz ma mo偶liwo艣膰 zam贸wienia wyprodukowania nak艂adek z niebieskimi kropkami, wska藕nika wsp贸艂pracy pacjenta. Przy dobrym u偶ytkowaniu nak艂adek wska藕nik ten naturalnie si臋 艣ciera, co daje informacj臋 lekarzowi, czy nak艂adka naprawd臋 by艂a noszona 20-22 godziny na dob臋.

Aplikacja my Invisalign

Korzystaj膮c ze strony https://my.invisalign.pl/ lub bezpo艣rednio z https://play.google.com/ 艣ci膮gn膮膰 mo偶na now膮 aplikacj臋 my Invisalign.

Aplikacja s艂u偶y do monitorowania leczenia i kontaktowania si臋 z lekarzem prowadz膮cym. Spe艂nia funkcj臋 mobilizuj膮c膮 pacjenta do regularnego sprawdzania post臋p贸w leczenia i nie omijania wyznaczonych wizyt kontrolnych.

Pacjenci coraz cz臋艣ciej si臋gaj膮 po t膮 aplikacj臋, poniewa偶 w jednym miejscu maj膮 plan swojego leczenia, z przybli偶on膮 wizualizacj膮 efektu ko艅cowego do kt贸rego d膮偶膮. W艣r贸d polskich lekarzy opinie s膮 podzielone. Jedni ch臋tnie wdra偶aj膮 t膮 aplikacj臋 do swojej praktyki, podczas gdy inni uwa偶aj膮 j膮 jako 鈥瀏ad偶et鈥 ma艂o istotny. Czas poka偶e jak przyjmie si臋 ta aplikacja w艣r贸d pacjent贸w i lekarzy w Polsce.

Alternatywa do nak艂adek ortodontycznych

Jest wiele alternatyw do nak艂adek ortodontycznych Invisalign i聽 ka偶da z nich ma jakie艣 wady i zalety.

Aparatem sta艂ym wyleczy膰 mo偶na prawie wszystkie wady z臋b贸w. Niestety naklejone zamki (metalowe i estetyczne) mog膮 rani膰 policzki i odrywa膰 si臋 od z臋b贸w. Gumki (ligaturki) mog膮 spada膰 z zamk贸w powodowa膰 odstawanie drutu i dra偶nienie buzi. Leczenie aparatem sta艂ym u niekt贸rych pacjent贸w, mo偶e by膰 d艂u偶sze ni偶 aparatem nak艂adkowym. Zalet膮 jego mo偶e by膰 ni偶sza cena, lecz nawet to zmienia si臋 z roku na rok. Kolejn膮 alternatyw膮 mo偶e by膰 aparat ruchomy. Niestety tego typu aparatem, leczy膰 mo偶na jedynie dzieci i ma艂e wady u m艂odzie偶y. Aparatem ruchomym nie wykonuje si臋 leczenia ortodontycznego os贸b doros艂ych.

Informacje dla lekarzy

Szkolenie certyfikacyjne dla lekarza

Bez przej艣cia szkolenia certyfikacyjnego nie mo偶na leczy膰 systemem Invisalign lub Invisalign Go.

Przed pandemi膮 szkolenie sk艂ada艂o si臋 z dw贸ch dni wyk艂ad贸w, przeplatanych zaj臋ciami praktycznymi. Wyk艂adowcami zawsze s膮 zar贸wno lekarze ortodoncji, jak i technicy ortodontyczni, odpowiedzialni za pomoc przy pracy nad cyfrowym planem leczenia. Certyfikacja jest p艂atna.聽 W okresie pandemii szkolenia przeprowadzane by艂y w wersji online. Wed艂ug opinii kursant贸w, s膮 przeprowadzane w ciekawej formie, na wysokim poziomie organizacyjnym i merytorycznym.

Tworzenie cyfrowego planu leczenia ClinCheck Pro dla pacjenta

Ka偶dy certyfikowany lekarz Invisalign ma konto na stronie Invisalign庐聽Doctor Site pod adresem https://identity-cus.aligntech.com/.

Praca z dokumentacj膮 pacjenta.

  1. Po zalogowaniu si臋 do portalu widoczna jest zak艂adka „Add new patient” co oznacza dodaj nowego pacjenta.Portal Invisalign Doctor Site w kolorze czarnym.
  1. Nast臋pnie wpisujemy pe艂ne dane pacjenta, dane lekarza (automatycznie wpisane), dane gabinetu do kt贸rego maj膮 by膰 dos艂ane nak艂adki (mo偶na ka偶dorazowo wybiera膰 z wcze艣niej zatwierdzonych adres贸w).
  2. Kolejnym krokiem jest wpisanie typu wady ortodontycznej do leczenia. W tabeli聽 odznaczamy聽 wsp贸艂istniej膮ce zmiany w uz臋bieniu kt贸re chcemy wyleczy膰. W nast臋pnych arkuszach zakre艣lamy聽 jakimi metodami preferuje si臋 leczenie. Czy b臋dzie uwzgl臋dniony stripping z臋b贸w (niewielka redukcja szeroko艣ci szkliwa)? Jaki jest plan na klasy z臋bowe, czyli czy zmienia si臋 pozycj臋 trzonowc贸w i/lub k艂贸w? Czy mo偶na w planie uwzgl臋dni膰 noszenie przez pacjenta wyci膮g贸w mi臋dzyszcz臋kowych? Kt贸rych z臋b贸w nie nale偶y przesuwa膰 podczas leczenia (implant贸w, rekonstrukcji protetycznych)? Lekarz na tym etapie ma do podj臋cia bardzo wiele decyzji. Ka偶da decyzji implikuje przygotowanie innego planu leczenia przez technika dentystycznego.
  3. Nale偶y przes艂a膰 zdj臋cia fotograficzne zewn膮trzustne i wewn膮trzustne oraz pe艂n膮 dokumentacje radiologiczn膮 (zdj臋cie panoramiczne i cefalometryczne).
  4. Nale偶y zaakceptowa膰 w dokumentacji pacjenta przes艂any skan wewn膮trzustny.* Je艣li pobiera si臋 klasyczny wycisk wystarczy z portalu lekarza wydrukowa膰 etykiet臋 do przes艂ania dobrze zapakowanego wycisku (wraz z rejestracj膮 zwarcia) firm膮 kuriersk膮, kt贸ra nie pobiera 偶adnych op艂at od wysy艂aj膮cego lekarza. Wyciski przesy艂amy聽 do jednego z laboratori贸w na terenie Polski. Nast臋pnie wykonany jest odlew modeli. Modele s膮 skanowane, a pliki np. stl skanu podpinane s膮 od razu do danego pacjenta. W tym momencie dokumentacja pacjenta jest pe艂na i mo偶na przej艣膰 do ostatniego etapu planowania leczenia.
  5. Na koniec zatwierdza si臋 rekomendacje i przes艂an膮 dokumentacj臋 pacjenta do dzia艂u technicznego. Od tego momentu rozpoczyna si臋 proces tworzenia cyfrowego planu leczenia.

Akceptacja planu leczenia ClinCheck

  1. Po paru dniach otrzymuje si臋 pierwszy ClinCheck pacjenta.*

ClinCheck sk艂ada si臋 z wizualizacji planu leczenia, informacji o ilo艣ci nak艂adek przeznaczonych do tego leczenia. Otrzymujemy informacj臋, gdzie nale偶y umie艣ci膰 naczepy (ang. Attachamenty), w kt贸rych miejscach wymagany jest stripping. Dost臋pna jest bardzo precyzyjna tabela ruch贸w poszczeg贸lnych z臋b贸w, zar贸wno w zakresie ich ruch贸w w obr臋bie korony z臋ba jak i korzenia z臋ba.

Tabela ruch贸w z臋b贸w w kolorze czarnym potrzebna dla dentysty do zaprojektowania leczenia nak艂adkami Invisalign.

  1. Je艣li lekarz i pacjent nie maj膮 zastrze偶e艅 co do przedstawionego planu leczenia, w tym momencie mo偶na zatwierdzi膰 cyfrowy plan leczenia.* Zatwierdzenie planu oznacza przes艂anie zgody na produkcj臋 nak艂adek. W tym momencie lekarz otrzymuje faktur臋 za dany pakiet leczenia pacjenta.

*Je艣li plan leczenia wymaga korekty, mo偶na j膮 nanie艣膰 samemu. Mo偶liwa jest samodzielna zmiana zar贸wno ilo艣ci jak i jako艣ci ruch贸w z臋bowych. Je艣li wyst臋puj膮 jakiekolwiek problemy natury technicznej, zar贸wno technicy jak i konsultanci s膮 stale do dyspozycji lekarzy. Plan leczenia i koncepcj臋 leczenia mo偶na zmienia膰 nieograniczon膮 ilo艣膰 razy.

  1. Po oko艂o 10 dniach od akceptacji, nak艂adki opakowane bezpiecznie w du偶ych kartonach, zostaj膮 dostarczone na wskazany adres. Pacjenta mo偶na umawia膰 na odbi贸r nak艂adek.

Opinie dentyst贸w o Invisalign

Konsultanci regionalni przygotowani s膮 do pomocy w kwestiach zar贸wno dotycz膮cych finans贸w, jak i organizacji pracy firmy i wsp贸艂pracy z ni膮. Technicy natomiast pomagaj膮 przy problemach, na kt贸re mo偶na natrafi膰, podczas projektowania leczenia nak艂adkami Invisalign w komputerowym oprogramowaniu.

Dobre opinie kierowane s膮 w stron臋 platformy dla lekarzy https://learn.invisalign.com/ W jednym miejscu lekarze maj膮, udost臋pnion膮 platform臋 edukacyjn膮, oraz miejsce przechowywania i modyfikowania swoich ClinCheck plan贸w pacjent贸w. Z poziomu tej strony, zarezerwowa膰 mo偶na r贸wnie偶 konsultacje, z g艂贸wnymi technikami ortodontycznymi, m贸wi膮cymi w j臋zyku polskim. Tu r贸wnie偶 ma si臋 wgl膮d w faktury, oraz nowo艣ci np. obs艂uga aplikacji Virtual Care.

Od niedawna istnieje sklep Invisalign w kt贸rym certyfikowany lekarz mo偶e zakupi膰 pude艂ka do przecgowywania nak艂adek, 艣rodki do czyszczenia nak艂adek czy naklejki na nak艂adki dla najm艂odszych pacjent贸w.

Szkolenia z nak艂adek ortodontycznych dla dentyst贸w

Coraz wi臋cej pacjent贸w aktywnie poszukuje nowoczesnej, modnej i niewidocznej metody minimalnego leczenia ortodontycznego w艂a艣nie nak艂adkami ortodontycznymi.

Nie ma na co czeka膰, pacjenci potrzebuj膮 leczenia ortodontycznego, a Ty masz szans臋 zosta膰 prekursorem leczenia t膮 metoda w swojej okolicy.

W ofercie posiadamy kursy wprowadzaj膮ce dla stomatolog贸w og贸lnych, w艂a艣nie z leczenia przedprotetycznego czy przedimplantologicznego nak艂adkami.

Chcesz wi臋cej dowiedzie膰 si臋 o szkoleniach grupowych lub indywidualnych? Zapraszamy do zak艂adki DLA LEKARZA.

UWAGA! Artyku艂 ma charakter informacyjno-edukacyjny. Artyku艂 nie jest substytutem diagnozy i leczenia. W artykule nie opisane s膮 wszystkie wskazania i przeciwskazania oraz skutki uboczne leczenia ortodontycznego. Pami臋taj aparat ortodontyczny (np. sta艂y, nak艂adkowy) to wyr贸b medyczny kt贸ry mo偶e nie by膰 odpowiedni dla ciebie. Mo偶na go stosowa膰 jedynie po pe艂nej diagnostyce stomatologicznej i ortodontycznej oraz jedynie ze wskaza艅 medycznych i pod nadzorem lekarza. Pe艂en zakres informacji na jego temat uzyskasz zawsze bezpo艣rednio u lekarza prowadz膮cego Twoje leczenie. Umieszczone cenniki nie stanowi膮 oferty handlowej wg art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego i s膮 publikowane tylko w celach informacyjnych. Podane ceny mog膮 ulec zmianie.聽Artyku艂 nie jest sponsorowany.

Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie artyku艂u w cz臋艣ci lub w ca艂o艣ci, bez zgody portalu jest zabronione.

Zobacz jeszcze:

45 komentarzy

Natalia 22 kwietnia 2022 - 21:47

Nosz臋 nak艂adki invisalign ju偶 2 lata i w艂adnie odebra艂am kolejny set na 30 nak艂adek. Z臋by mam ju偶 w sumie proste, pozosta艂y podobno drobne korekty. Mam w膮tpliwo艣ci czy wszystko jest robione poprawnie. Prosz臋 o pomoc

Odpowiedz
dr Agnieszka Czechumska 1 maja 2022 - 22:40

Witam, 30 nak艂adek Invisalign noszone po oko艂o 7 dni wyniesie lekko ponad p贸艂 roku. Te drobne korekty to czasami bardzo precyzyjne ruchy. Owszem dodatkowych 30 nak艂adek po 2 latach leczenia to do艣膰 du偶o, ale je艣li mia艂a Pani „du偶e” leczenie to warto wynosi膰 ten dodatkowy set nak艂adek. Dobrym pomys艂em jest by dentysta pokaza艂 Pani wizualizacj臋 i ruchy jakie maj膮 wykona膰 konkretne z臋by. Mo偶e okaza膰 si臋, 偶e lekarz zauwa偶y艂 np. 偶e boczne tylne z臋by si臋 nie stykaj膮 i chcia艂by 偶eby one idealnie sta艂y na koniec leczenia. Pacjenci tego nie widz膮 a lekarze do艣膰 cz臋sto w nak艂adkach na koniec w艂a艣nie domykaj膮 jakie艣 przestrzenie. Czekam na wiadomo艣膰 od Pani po obejrzeniu wizualizacji lub za p贸艂 roku po wynoszeniu kompletu. Pozdrawiam

Odpowiedz
Anna 6 lipca 2022 - 12:51

Witam, nosi艂am nak艂adki przez 12 tygodni, po ok 7-8 zauwa偶y艂am, 偶e na g贸rnej dw贸jce nak艂adka ma sporo przestrzeni pod z臋bem (tak jakby z膮b by艂 za kr贸tki), my艣la艂am, 偶e mo偶e tak jest zaprojektowana nak艂adka(ta i nast臋pne), 偶e jak z膮b si臋 wyprostuje to zape艂ni to miejsce. Po 11 parze nak艂adek okaza艂o si臋, ze mia艂am mie膰 doklejony attachment na kie艂 (wcze艣niej by艂 tak zrotowany, 偶e nie by艂o na to miejsca – tak zak艂ada艂 plan leczenia). W trakcie wizyty lekarz powiedzia艂, 偶e robimy nowy skan i nowe nak艂adki bo te co do tej pory mia艂am i te co by艂y jeszcze na przysz艂o艣膰 9a by艂o ich 32) nie pasuj膮. Teraz czekam na nowe nak艂adki, a poprzednie nie b臋d膮 potrzebne. Mim 偶e jest to w ceni, to wzbudzi艂o moje podejrzenie, po sugestii, ze trzeba nosi膰 nak艂adki minimum 22 godz. dziennie, co robi臋 z zegarkiem w r臋ku, a nawet zdarza mi si臋 pi膰 jogurty w nak艂adkach, 偶eby nie traci膰 cennych minut… Ta sugestia mnie troch臋 zdenerwowa艂a i nie dowiedzia艂am si臋 co jest przyczyn膮 nowego skanu i nowych nak艂adek…. powiedziano mi, 偶e czasem tak si臋 dzieje…

Odpowiedz
dr Agnieszka Czechumska 8 lipca 2022 - 15:42

Pani Aniu, skan i modyfikacja planu leczenia w trakcie terapii jest bardzo cz臋st膮 i dobr膮 procedur膮. U Pani g贸rna dw贸jka i kie艂 s膮 z臋bami kt贸re potrzebuj膮 by膰 mo偶e zmiany strategii w kontek艣cie zaplanowanych ruch贸w. Prosz臋 si臋 cieszy膰, 偶e tak szybko bo w 1/3 d艂ugo艣ci leczenia to zauwa偶ono. Prosz臋 by膰 dobrej my艣li bo tak jak pisa艂am w jednym z artyku艂贸w, czasami jaki艣 ruch z臋ba nie post臋puje zgodnie z planem, nie ze wzgl臋du na s艂abe noszenie nak艂adki, ale licznych innych czynnik贸w np. anatomia korzenia, stan tkanek przyz臋bia, za艂o偶ona strategia planu 3D kt贸r膮 trzeba mo偶e podzieli膰 na cz臋艣ci zamiast leczy膰 od razu ca艂o艣膰 艂uk贸w z臋bowych. Prosz臋 napisa膰 nam po wynoszeniu nowych 4-5 nak艂adkach, czy Pani i lekarz widzicie za艂o偶one post臋py w tym nowym secie nak艂adek. Ja uwa偶am, 偶e na chwil臋 obecn膮 leczenie prowadzone jest standardowo. P.S. W lipcu lub sierpniu na portalu b臋dzie artyku艂 o nak艂adkach dodatkowych, bo du偶o pacjent贸w szuka o nich informacji (tak jak Pani). Pozdrawiam serdecznie

Odpowiedz
Wioletta 2 listopada 2023 - 19:23

Czy te nak艂adki naprawd臋 dzia艂aj膮? Prosz臋 o szczere odpowiedzi.

Odpowiedz
Redakcja portalu 7 listopada 2023 - 17:19

Pani Wioletto, nak艂adki ortodontyczne to narz臋dzie w r臋kach lekarza. 呕eby dobrze nimi leczy膰 trzeba si臋 dobrze wyuczy膰 ich dzia艂ania. Sukces leczenia zale偶y r贸wnie偶 od samego pacjenta, jego wsp贸艂pracy i uczciwego noszenia nak艂adek. Osi膮gni臋cie zamierzonego celu zale偶y r贸wnie偶 od odpowiedzi przyz臋bia czyli ko艣ci wyrostk贸w z臋bodow艂owych i w艂贸kien z臋b贸w przemieszczanych. Zdrowie og贸lne pacjenta te偶 ma ogromne znaczenie. Jak Pani widzi, 偶eby nak艂adki „dobrze dzia艂a艂y” nie tylko same nak艂adki wystarcz膮. Pozdrawiamy

Odpowiedz
Magdalena 21 lipca 2022 - 23:04

Dzie艅 dobry, mam syna 11-letniego, kt贸ry by艂 leczony nak艂adkami Invisalign. Leczenie zacz臋艂o si臋 w 2019 i przewidywa艂o 44 nak艂adki. W po艂owie leczenia, poniewa偶 nak艂adki przesta艂y pasowa膰 i naciskali艣my ortodonte na zrobienie ponownego skanu lekarz wykona艂 skan i zosta艂y zam贸wione nowe nak艂adki w liczbie 23. Kilka miesi臋cy temu lekarz stwierdzi艂, ze ko艅czy z nak艂adkami i za艂o偶y艂 synowi aparat retencyjny na dwie jedynki g贸rne oraz jedynki i dw贸jki dolne. Efekt leczenia jest bardzo niezadowalaj膮cy. Tr贸jka w dolnym 艂uku i dw贸jka w g贸rnym s膮 cofni臋te. Lekarz twierdzi, ze leczenie si臋 zako艅czy艂o, ale brakuje troszk臋 miejsca i proponuje ponowne leczenie aparatem Invisalign First lub za艂o偶enie zwyk艂ego aparatu sekwencyjnie na niekt贸re zeby. Jestem za艂amana, bo koszt aparatu by艂 bardzo du偶y i nie wiem dlaczego nie ma efektu zgodnego z wizualizacja. Syn mia艂 zgryz g艂臋boki oraz brak miejsca na tr贸jki g贸rne i pi膮tki dolne. Prosz臋 o jaka艣 rade.Czy lekarz pope艂ni艂 jaki艣 b艂膮d? Czy mo偶na by艂o przewidzie膰, ze efektu nie b臋dzie? Dziecko by艂o na etapie wymiany niekt贸rych z臋b贸w mlecznych na sta艂e.

Odpowiedz
dr Agnieszka Czechumska 22 lipca 2022 - 10:54

Witam, leczenie dzieci nak艂adkami nie nale偶y do 艂atwych ze wzgl臋du m.in. na: 1) Zmienn膮 dynamik臋 zmiany uz臋bienia z臋b贸w mlecznych na sta艂e 2) Sta艂y wzrost wyrostk贸w z臋bodo艂owych 3) R贸偶n膮 wsp贸艂prac臋 dziecka z ortodont膮 4) Potrzebie wysokiego nadzoru nad po偶ywieniem i higien膮 jamy ustnej. Ka偶dy lekarz podejmuj膮cy si臋 takiego leczenia musi wszystkie te elementy wzi膮膰 pod uwag臋. Zasad膮 jest, 偶e u dzieci w okresie wzrostowym wykonuje si臋 nawet par臋 skan贸w i par臋 nowych set贸w nak艂adek ze wzgl臋du chocia偶by na to 偶e nikt nie zagwarantuje w jakim tempie i w jakie miejsce wyrzyna膰 si臋 b臋dzie nowy z膮b sta艂y. Wiem, 偶e lekarze pokazuj膮 przybli偶on膮 wizualizacj臋 efekt贸w leczenia ALE U DZIECI NIE JEST TO TAK JEDNOZNACZNE. Wizualizacja nie jest wi膮偶膮c膮 kwest膮 w ortodoncji dzieci臋cej szczeg贸lnie gdy by艂a robiona wi臋cej ni偶 par臋 miesi臋cy wcze艣niej. W mojej opinii, nale偶y podej艣膰 jeszcze raz do analizy zgody na leczenie jak膮 Pani podpisa艂a w imieniu syna. Sprawdzi膰 prosz臋 do kt贸rego mementu b臋dzie leczone dziecko? Mo偶e okaza膰 si臋, 偶e by艂 tam wpis o tym 偶e istnieje prawdopodobie艅stwo, 偶e w kt贸rym艣 momencie b臋dzie trzeba wdro偶y膰 leczenie aparatem sta艂ym. Tak te偶 bywa. Niepisan膮 zasad膮 jest, 偶e je艣li leczenie prowadzi si臋 nak艂adkami to r贸wnie偶 nimi si臋 finalizuje (ale bywaj膮 od tego wyj膮tki). Ortodoncja to dziedzina medycyny, w kt贸rej nale偶y by膰 zar贸wno cierpliwym jak i sk艂onnym zaufa膰 lekarzowi w kontek艣cie proponowanych zmian. Standardem natomiast jest leczenie tak by wyleczy膰 – lekarz powinien w spos贸b zrozumia艂y dla pacjenta i rodzica wyt艂umaczy膰 swoj膮 ka偶d膮 decyzj臋. Mam nadziej臋, 偶e troszk臋 wyt艂umaczy艂am Pani skomplikowanie tej sytuacji. Prosz臋 napisa膰 mi i innym rodzicom jak rozwija膰 si臋 b臋dzie ta sytuacja. Serdecznie pozdrawiam

Odpowiedz
Marta 2 listopada 2022 - 22:31

Dzie艅 dobry, zwracam si臋 do Pani Doktor z pro艣b膮 o wyja艣nienie:
by艂am ju偶 na dw贸ch konsultacjach:
raz u ortodonty a drugi raz u stomatologa.
Ortodonta zaleci艂 mi pakiet Full za 18000z艂 a Pan Stomatolog pakiet invisalign go za 10000 z艂otych.
R贸偶nica w cenie jest du偶a. Wyczyta艂am, 偶e invisalign GO prostuje z臋by tylko do 5tki… czy je艣li nie wyprostuj臋 tylnich z臋b贸w b臋dzie to mia艂o jaki艣 wp艂yw na proces leczenia a potem utrzymanie efekt贸w?
Czy lekarz ortodonta b臋dzie „lepszy” od lekarza stomatologa? Czy obaj lekarze maj膮 hipotetycznie takie samo poj臋cie, jak wyleczy膰 moje z臋by nak艂adkami invisaling?

Odpowiedz
dr Agnieszka 7 listopada 2022 - 12:23

Witam, 艣wietne pytanie! W zwi膮zku z tym, 偶e nak艂adkami lecz膮 ortodoncji i denty艣ci wyt艂umaczy艂am pacjentom jakie s膮 r贸偶nice w kompetencjach w aktualnym artykule https://dentystaradzi.pl/kto-moze-leczyc-nakladkami-prostujacymi-zeby/ Od niedawana w Polsce dost臋pne jest leczenie w ramach Invisalign Go, co oznacza 偶e jeszcze wi臋cej pacjent贸w b臋dzie mia艂o lepszy dost臋p do leczenia nak艂adkowego u stomatolog贸w og贸lnych. W powy偶szym artykule wyra藕nie napisa艂am, 偶e je艣li wada zgryzu jest z臋bowa i niewielka lub lekarz powiedzia艂, 偶e podejmie si臋 leczenia oznacza to 偶e w pe艂ni jest wykwalifikowany 偶eby takie leczenie prowadzi膰. Czasami wada jest „du偶a i skomplikowana” i wtedy dentysta po prostu odsy艂a na konsultacj臋 lub te偶 leczenie do specjalisty ortodonty. Za granic膮 du偶膮 cz臋艣膰 wad zgryzu leczy stomatolog og贸lny. W ka偶dym przypadku warto dopyta膰 czy s膮 jakie艣 inne opcje leczenia Pani wady? Jakie s膮 r贸偶nice w leczeniu kompleksowym (Invisalign Full) a opcj膮 Invisalign Go? Zar贸wno pierwszy jak i drugi lekarz mo偶e por贸wna膰 te dwa leczenia i Pani wyt艂umaczy膰 tzw. za i przeciw. My艣l臋, 偶e du偶o b臋dzie pacjent贸w w Polsce w podobnej sytuacji nied艂ugo. Dajcie zna膰, czy te偶 macie podobne sytuacje i macie dwie opcje leczenia?

Odpowiedz
Marta 17 listopada 2022 - 17:52

Dzi臋kuj臋 za odpowied藕.
A czy to jest ok, 偶e stomatolog nie zrobi艂 zdj臋膰 RTG przed leczeniem?
Zdecydowa艂am si臋 na invisalign go, zosta艂 mi juz przedstawiony plan leczenia i mam dosta膰 15 nak艂adek. Lekarz zrobi艂 tylko skan uz臋bienia…

Odpowiedz
dr Agnieszka 20 listopada 2022 - 08:10

Przed ka偶dym leczeniem ortodontycznym lekarz powinien dysponowa膰 RTG. Czasami jest tak, 偶e denty艣ci posiadaj膮 w dokumentacji medycznej zdj臋cia wykonane w przesz艂o艣ci np. 1 czy 2 lata temu. Takie zdj臋cia s膮 warto艣ciowe i je艣li nie ma przes艂anek by wykona膰 nowe to te z archiwum s膮 ca艂kowicie wystarczaj膮ce.

Odpowiedz
Mirella 26 grudnia 2022 - 17:55

Dzie艅 dobry,
Po clinchecku wysz艂o ze powinnam mie膰 40 nak艂adek. Ortodonta po opracowaniu planu zmniejszy艂 ich ilo艣膰 do 19 twierdz膮c ze da to 鈥瀘ptymalne鈥 efekty bez niepotrzebnych ruch贸w z臋b贸w.
Jest to w opcji comperashive. Skoro ilo艣膰 nak艂adek nie wp艂ywa na cen臋 to czy praktykuje si臋 zmiejszenie ilo艣ci nak艂adek ? 鈥濷ptymalne鈥 efekty to ma艂o za kwot臋 kt贸ra si臋 p艂aci

dr Agnieszka 29 grudnia 2022 - 23:43

Witam, lekarze wykonuj膮 dla jednego pacjenta najcz臋艣ciej 1-2 lub wi臋cej r贸偶nych plan贸w leczenia. W ka偶dym z nich d膮偶y si臋 do innego „optymalnego” celu lub do tego samego celu tylko r贸偶nymi ruchami/sekwencjami/strategiamii ruch贸w z臋b贸w. Tak samo, IPR czyli stripping z臋b贸w mo偶e by膰 r贸偶nie zaplanowany co oznacza, 偶e ilo艣膰 nak艂adek mo偶e by膰 wi臋ksza lub mniejsza. W Pani przypadku je艣li cel „optymalny” mo偶na zrealizowa膰 w oko艂o 20 nak艂adek to b臋dzie do艣膰 kr贸tkie leczenie. Pytanie jedynie, czy zosta艂a pani poinformowana co to znaczy „maksymalny efekt” i „optymalny”. To nale偶y odr贸偶ni膰 i 艣wiadomie podj膮膰 decyzj臋 o „mniejszym lub wi臋kszym” leczeniu lub bardziej inwazyjnym lub mniej. Redukcja o ok 50% ilo艣ci nak艂adek to do艣膰 du偶a zmiana dlatego tym bardziej ka偶dy w podobnej sytuacji powinien wiedzie膰 jakie s膮 r贸偶nice w leczeniu. Prosz臋 si臋 dopyta膰 i wr贸ci膰 do nas z opisem zastosowanych zmian. Pozdrawiamy

Lidia 25 listopada 2023 - 16:21

Nosz臋 14 nak艂adk臋,mam 58 lat,ruszaj膮 mi si臋 dolne jedynki,s膮 rozluznione,jakby by艂y w plastelinie i nieco mniej dolne dw贸jki,by艂y to moje najmocniejsze 偶eby/10 dolnych,reszt臋 robie implanty,mam od stycznia 艣ruby gojace, na g贸rze mam kilka koronek b臋d臋 robi膰 nowe i kilka moich,zeby b.slabe,bardzo o nie dbam.Jestem wyko艅czona ruchomoscia dolnych zebow,lekarze twierdz膮,偶e jest ok a ja mam prawie depresj臋.

dr Agnieszka 25 listopada 2023 - 17:13

Witam, podczas leczenia ortodontycznego z臋by maj膮 pewn膮 ruchomo艣膰 (jest to normalne). Pacjent nie je twardego po偶ywienia. Ostro偶nie wk艂ada i zdejmuje nak艂adki. Bardzo dobrze, 偶e przed implantami leczy pani wade zgryzu (idealna kolejnosc). Prosz臋 o wszystkich swoich obawach rozmawia膰 z lekarzem. Pacjent podczas leczenia moze miec rozne pytania. Pani tu jest najwa偶niejsza. Prosz臋 monitorowa膰 ruchomo艣膰 z臋b贸w i rozmawia膰 ca艂y czas z lekarzem (on por贸wnuje na ka偶dej kontroli i ocenia czy jest to fizjologiczny zakres). Pozdrawiam

Dominika 30 stycznia 2023 - 22:56

dzie艅 dobry, przymierzam si臋 do rozpocz臋cia leczenia metoda invisalign. by艂am ju偶 na wst臋pnej konsultacji z lekarzem, kt贸ry powiedzia艂, 偶e tymi nak艂adkami 艂atwiej przesuwa膰 zeby, gdzie mam za艂o偶one korony (w odr贸偶nieniu od aparat贸w standardowych gdzie by艂by problem z za艂o偶eniem zamkow). jednak obawiam si臋 偶e tym sposobem korony poluzuj膮 si臋. Jak to jest, czy mo偶na nak艂adkami ustawia膰 korony? dzi臋kuj臋.

Odpowiedz
Gra偶yna 7 marca 2023 - 14:32

Dzie艅 dobry. Moje leczenie przebiega nast臋puj膮co. Trzy dni temu mia艂a usuni臋t膮 g贸rn膮 czw贸rk臋 i od razu wszczepiono mi implant. Wczoraj za艂o偶ono mi, na moj膮 pro艣b臋, w puste miejsce tymczasowego sztucznego z臋ba podwieszonego pod 艣rub膮 implanta. Czekam na prezentacj臋 moich nak艂adek i tak si臋 zastanawiam, czy aby ten z膮b nie b臋dzie mi przeszkadza艂 w ich noszeniu/zak艂adaniu i na odwr贸t – jakie jest ryzyko, 偶e przy zak艂adaniu i 艣ci膮ganiu nak艂adki nie uszkodz臋 tego mojego tymczasowego z臋ba?

Odpowiedz
dr Agnieszka 12 marca 2023 - 11:00

Witam, zada艂a Pani bardzo wa偶ne pytanie. Lekarz projektuj膮c leczenie nak艂adkami zaznacza gdzie s膮 z臋by leczone endodontycznie, korony, mosty i implanty. Wiem, 偶e czasami nak艂adki mog膮 by膰 wyprodukowane z tzw. podcieniami, kt贸re wchodz膮 w zag艂臋bienie mi臋dzy koron膮 implantu a dzi膮s艂em. Przy zak艂adaniu i 艣ci膮ganiu nak艂adki, mo偶e okaza膰 si臋 偶e ca艂y czas na sztuczny z膮b dzia艂aj膮 za du偶e si艂y traumatyzuj膮ce. Rezultatem tego mo偶e by膰 poluzowanie si臋 korony na implancie lub wr臋cz ca艂ego implantu. Jest to niezmiernie rzadkie, ale mo偶e si臋 zdarzy膰. Pisz臋 tu o og贸lnej zasadzie, a nie o nak艂adkach konkretnej firmy. Prosz臋 porozmawia膰 z lekarzem o swoich obawach i w trakcie u偶ytkowania sprawdzi膰, czy nak艂adki nie s膮 zbyt mocno przyleg艂e do korony na implancie, 偶eby nie nast膮pi艂o powy偶ej opisane zjawisko. Pozdrawiam

Odpowiedz
Gra偶yna 5 maja 2023 - 12:09

Dzi臋kuj臋 za odpowied藕. Postanowi艂am uzupe艂ni膰 m贸j wpis, bo mo偶e kto艣 mie膰 podobn膮 sytuacj臋 i dobrze 偶eby mia艂 pe艂ny obraz :) Kiedy przysz艂a kolej na za艂o偶enie moich pierwszych nak艂adek Pan Doktor zwyczajnie zdj膮艂 mi ten tymczasowy z膮b (kt贸ry by艂 przymocowany do s膮siednich z臋b贸w (3 i 5-tki) i podwieszony pod 艣rub膮 implanta). Powiedzia艂, 偶e najlepiej b臋dzie dla leczenia je艣li nie b臋dzie zak艂ada艂 p贸ki co korony na implancie bo wi臋cej miejsca b臋dzie do przesuwania si臋 z臋b贸w. Z tego samego powodu zdj膮艂 te偶 t膮 moj膮 tymczas贸wk臋, cho膰 i tak zapewne sama by odpad艂a przy wyjmowaniu nak艂adki ;) Wida膰 za艂o偶ono mi j膮 dla lepszego wygl膮du na czas oczekiwania na nak艂adki. Dla mojego komfortu w puste miejsce w nak艂adce Pan Doktor wla艂 mi jakie艣 bia艂e wype艂nienie, 偶eby po na艂o偶eniu nak艂adki „udawa艂o z臋ba” ale cho膰 mia艂 dobre ch臋ci to po kilku dniach 艣ci膮gania i nak艂adania nak艂adki to co艣 wylatuje :)) Nie przejmuj臋 si臋 jednak tym zbytnio, bo to miejsce to na szcz臋艣cie czw贸rka i nie wida膰 a偶 tak bardzo a zaraz po leczeniu b臋d臋 mia艂a za艂o偶on膮 pi臋kn膮 koron臋 na tego mojego implanta. Pozdrawiam Wszystkich :))

Odpowiedz
dr Agnieszka 8 maja 2023 - 11:38

W imieniu swoim i czytelnik贸w dzi臋kuj臋 za opis o dalszej cz臋艣ci leczenia. Napisz臋 Pa艅stwu, 偶e jak si臋 nie ma z臋ba ;) to w nak艂adki mo偶na spr贸bowa膰 na艂o偶y膰 bia艂y materia艂 kompozytowy. U jednego pacjenta wytrzymuje on ca艂y okres noszenia nak艂adki, a u innego wypada od razu lub po paru dniach. Lekarz lub asystentka stara si臋 w takich przypadkach ponownie na艂o偶y膰 bia艂y materia艂, tak by leczenie by艂o jak najbardziej kosmetyczne ca艂y czas. Je艣li chodzi o implant to bywa, 偶e (bardzo rzadko) nak艂adka „zbyt idealnie dopasowana jest” wok贸艂 korony implantu z臋ba, a to mo偶e spowodowa膰 nawet odkr臋cenie si臋 korony na implancie. Je艣li si臋 ma implanty, to ka偶dy lekarz bardzo nadzoruje te miejsca tak by nie by艂o w艂a艣nie zbyt du偶ego nacisku podczas wk艂adania i zdejmowania nak艂adek z tych z臋b贸w. Czekamy na kolejne Pani do艣wiadczenia i historie innych czytelnik贸w. Pozdrawiam

Odpowiedz
Gra偶yna 9 maja 2023 - 15:55

(…) 偶eby nie zgubi膰 kontekstu nadmieni臋 tu tylko, 偶e ja na czas leczenia ortodontycznego nie mam za艂o偶onej korony na implanta. Z dzi膮s艂a wystaje mi tylko niewielka cz臋艣膰 艣ruby ;)

Odpowiedz
Kasia 22 marca 2023 - 21:10

Dzie艅 dobry, zacz臋艂am przegl膮da膰 w膮tek, bo mam za sob膮 pierwsz膮 wizyt臋 u ortodonty, kt贸ry poleci艂 mi w艂a艣nie ten system nak艂adek na z臋by. Z tego co czyta艂am w internecie, otrzymuje si臋 kilka b膮d藕 kilkana艣cie nak艂adek. Z kolei m贸j ortodonta powiedzia艂 mi, 偶e otrzymam 3 nak艂adki a za ka偶d膮 kolejn膮 b臋d臋 musia艂a dop艂aca膰 300 z艂. Powiedzia艂 te偶, 偶e kolejna, czwarta raczej nie b臋dzie potrzebna, bo da si臋 wypracowa膰 wad臋 ju偶 tymi trzema. Czy jest to realne, skoro czytam, 偶e klienci otrzymuj膮 nawet po kilkana艣cie nak艂adek?

Odpowiedz
dr Agnieszka 22 marca 2023 - 23:08

Witam, prawdopodobnie pomyli艂a Pani nazwy system贸w. W Invisalign najcz臋艣ciej kupuje si臋 pakiety, a nie pojedyncze nak艂adki, ale prosz臋 si臋 dopyta膰. Po drugie, mo偶e Pani wad臋 na prawd臋 da si臋 wyleczy膰 pojedynczymi nak艂adkami. Nie wiem. Prosz臋 zapyta膰 si臋, czy lekarz dysponuje wizualizacj膮 efektu do kt贸rego d膮偶y膰 b臋dzie leczenie? Je艣li tak, to zobaczy Pani na jak膮 przybli偶on膮 ilo艣膰 nak艂adek ortodontycznych wst臋pnie zaplanowane jest leczenie. Prosz臋 te偶 pami臋ta膰, 偶e liczba ta mo偶e si臋 zwi臋kszy膰 w trakcie leczenia (z r贸偶nych przyczyn). Powodzenia!

Odpowiedz
Krzysztof 28 marca 2023 - 17:10

Dzie艅 dobry,
Zako艅czy艂em leczenie metod膮 Invisalign i stoj臋 przed wyborem systemu retencji. Lekarz zaleci艂 za艂o偶enie 艂uku retencyjnego (retainer z drutu za z臋bami) plus nak艂adki. I w艂a艣nie przy nak艂adkach otrzyma艂em wyb贸r. Albo nak艂adki Invisalign Vivera albo tradycyjne p艂ytki retencyjne. R贸偶nica w cenie spora a szczerze m贸wi膮c nie widz臋 znacznej r贸偶nicy. Wydaje mi si臋, 偶e Vivera jest przewidziana do leczenia retencyjnego bez sta艂ego retainera – czy si臋 myl臋? Warto dop艂aca膰 za nak艂adki Vivera skoro i tak b臋d臋 mia艂 drut za z臋bami?
Pozdrawiam

Odpowiedz
dr Agnieszka 14 kwietnia 2023 - 21:55

Witam, nak艂adki retencyjne mog膮 by膰 wykonane z r贸偶nych materia艂贸w termoplastycznych. P艂ytki mog膮 r贸偶ni膰 si臋 mi臋dzy sob膮 zar贸wno twardo艣ci膮, jaki i grubo艣ci膮. Dla pacjenta p艂ytki retencyjne wygl膮daj膮 tak samo, lecz r贸偶ne firmy i r贸偶ne laboratoria mog膮 produkowa膰 odmienne p艂ytki. Lekarz dobiera retencje zawsze indywidualnie dla pacjenta. Pro艣ba by do retencji sta艂ej u偶ytkowa膰 nak艂adki retencyjne u wielu pacjent贸w jest bardzo wskazana, dlatego je艣li chodzi o rodzaj nak艂adki prosz臋 dopyta膰 si臋 lekarza: Jaka jest r贸偶nica dla Pana opr贸cz wspomnianej ceny? Czy warto inwestowa膰 wi臋ksz膮 kwot臋 w oryginalne opatentowane nak艂adki? Czasami tak jak Pan napisa艂 do retencji sta艂ej ju偶 pacjenci i lekarze dobieraj膮 nak艂adki tzw. jak najta艅sze. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e nak艂adki retencyjne te偶 si臋 zu偶ywaj膮 i po pewnym czasie wymagaj膮 wymiany. To w og贸lnym kosztorysie r贸wnie偶 nale偶y uwzgl臋dni膰. Powodzenia

Odpowiedz
victorek 25 maja 2023 - 16:11

czy jest mozliwe ze nak艂adka uzywana jako retainer uleg艂膮 odkszta艂ceniu od mycia pod zbyt ciep艂膮 wod膮 i zacze艂膮 powodowa膰 retencje dzi膮se艂?
ewentualnie moze niew艂a艣ciwa higiena tychze nak艂adek w postaci p艂ukania wod膮 i zanurzaniu ich w zwyk艂ym p艂ynie do p艂ukania ust u偶ywanym kilkukrotnie ?

Odpowiedz
dr Agnieszka 29 maja 2023 - 13:02

Tak, nak艂adka retencyjna myta we wrz膮tku lub gor膮cej wodzie ulega zniekszta艂ceniu i mo偶e doprowadzi膰 do m.in. recesji dzi膮s艂a w jednym czy wielu miejscach (z r贸偶nych przyczyn). Tak samo p艂ukanie nak艂adek w zwyk艂ym p艂ynie do higieny jamy ustnej mo偶e spowodowa膰 ich zniekszta艂cenie. Prosz臋 by Pan jak najszybciej wzi膮艂 nak艂adk臋 i um贸wi艂 si臋 do swojego dentysty tak by sprawdzono czy wada nie zacz臋艂a wraca膰 i czy w trybie natychmiastowym nie nale偶y zmieni膰 nak艂adki na now膮. Bardzo dobre i wa偶ne pytanie. Dzi臋kuj臋, my艣l臋 偶e odpowied藕 mo偶e przyda膰 si臋 wielu czytelnikom.

Odpowiedz
victorek 2 czerwca 2023 - 22:23

przy okazji mam tez sporo kamienia nazebnego i to tez moze byc problemem w tej recesji
Czy przed wizyt膮 u periodontologa powinienem zrobic higienizacje? Czytam opinie i mn贸sto ludzie niezadowolonych z zabieg贸w higienizacji i sie boje pojsc do byle kogo zwazywszy na recesje

Odpowiedz
dr Agnieszka 5 czerwca 2023 - 18:46

Kamie艅 naz臋bny to jedna z przyczyn chor贸b dzi膮se艂. Je艣li si臋 pan obawia zabiegu higienizacji u higienistki/higienisty, warto najpierw uda膰 si臋 w艂a艣nie do periodontologa. Lekarz ten mo偶e sam wykona膰 higienizacj臋 lub zleci膰 j膮 higienistce, kt贸ra 艣ci艣le wsp贸艂pracuje z danym peridontologiem. P.S. Kamie艅 naz臋bny jest wskazaniem do profesjonalnej higienizacji. Prosz臋 si臋 nie obawia膰 zabiegu on jest bardzo powszechny i przynosi korzystne rezultaty w kontek艣cie zdrowia dzi膮se艂 i przyz臋bia.

Odpowiedz
Lena 18 sierpnia 2023 - 13:09

Mam zaledwie 12 lat do ortodonty chodz臋 5 lat mam nak艂adki invisalign pani jest w tym najlepsza. Mog臋 powiedzie膰 szczerze , 偶e na pocz膮tku strasznie bola艂o ale u艣miech jest tego wart . Polecam

Odpowiedz
Aneta 5 maja 2024 - 12:46

Dzie艅 dobry,
Rozpocz臋艂am leczenie nak艂adkami w 2023 roku w lutym. Dosta艂am 37 nak艂adek na g贸rny 艂uk a na dolny
27. Dolne z臋by si臋 wyprostowa艂y ale g贸rne nie do ko艅ca. Pod koniec 2023 roku mia艂am robiony skan z臋b贸w. Na nak艂adki czeka艂am 2 miesi膮ce i ponownie dosta艂am 37 nak艂adek na g贸rny i dolny 艂uk. Teraz jestem na 11 nak艂adce i nie widz臋 poprawy na g贸rnym 艂uku. Czy jest to mo偶liwe 偶e z臋by a偶 tak poma艂u si臋 przesuwaj膮 ? Mam w膮tpliwo艣ci czy wszystko jest wykonywane poprawnie.

Odpowiedz
Redakcja portalu 5 maja 2024 - 21:31

Witamy, w leczeniu ortodontycznym nak艂adkami ka偶dej firmy np. Invisalign z臋by podlegaj膮 bardzo precyzyjnym ruchom. Bywa, 偶e tak jak u Pani, wykonuje si臋 skan dodatkowy i dorabia si臋 nak艂adki na dalsz膮 cz臋艣膰 leczenia. Czasami z臋by potrzebuj膮 zmiany „taktyki” ich przemieszcze艅. Bywa, 偶e jaki艣 z膮b czy grupa z臋b贸w nie pod膮偶y艂a za zaplanowan膮 sekwencj膮 ale warto wiedzie膰, 偶e czasami to nie zale偶y ani od lekarza ani od pacjenta. Z臋by, ich korzenie, ko艣膰, metabolizm ko艣ci, zdrowie og贸lne pacjenta – wszystko to wp艂ywa na rezultat leczenia. Je艣li jest Pani zaniepokojona to prosimy 艣mia艂o porozmawia膰 ze swoim lekarzem. Poprosi膰 o wyt艂umaczenie dlaczego znowu otrzyma艂a Pani tyle nak艂adek. Czekamy na Pani informacje. W leczeniu ortodontycznym wsp贸艂praca i rozmowa z lekarzem oraz obustronna cierpliwo艣膰 jest bardzo wa偶na. Pozdrawiamy

Odpowiedz
Alicja 24 pa藕dziernika 2023 - 00:57

M贸j lekarz powiedzia艂 偶e mam ma艂膮 wad臋 i wystarczy express ale ja chcia艂em wyr贸wna膰 5tke. Okaza艂o si臋 偶e ten pakiet jest tylko do 4K. Dop艂aci艂em 3 tysi膮ce 偶eby ten 1 z膮b by艂 uwzgl臋dniony. Aparat w styczniu, a teraz pa藕dziernik jestem ju偶 na finiszu, a z臋by po jednej stronie nie domykaj膮 si臋, zosta艂 obci臋ty aparat do 6 z臋b贸w co mia艂o wyr贸wna膰 zgryz co nie pomog艂o. M贸j lekarz da艂 mi do zrozumienia, 偶e wymy艣lam i 偶e ko艅czy mi si臋 pakiet, a on nie b臋dzie traci艂 czasu. Nie wiem co zrobi膰..

Odpowiedz
Redakcja portalu 7 listopada 2023 - 17:25

Wada zgryzu powinna by膰 wyleczona wg ustale艅 jakie Pa艅stwo mieli艣cie na pocz膮tku leczenia. Je艣li chodzi o wyci臋cie bocznych cz臋艣ci nak艂adki by kontakty okluzyjne by艂y lepsze to standardowa procedura. Czasami trwa to miesi膮c czasami trwa to znacznie d艂u偶ej. Prosz臋 pami臋ta膰, 偶e pakiet to jedno a leczenie drugie. Je艣li w planie mia艂o by膰 wyleczenie wady zgryzu to nale偶y to sfinalizowa膰. Pani zdrowie jest najwa偶niejsze. Ale cierpliwo艣膰 w ortodoncji te偶 jest wa偶na. Mo偶e potrzebne jest troszk臋 wi臋cej czasu na te lepsze warunki zagryzania si臋 z臋b贸w.

Odpowiedz
Aneta 12 listopada 2023 - 15:08

Mam pytanie czy w trakcie leczenia nak艂adkami powinno si臋 robi膰 higienizacje z臋b贸w 偶eby nie powstawa艂 kamie艅 i pr贸chnica ? Bo zauwa偶y艂am, 偶e mam kamie艅 na z臋bach a m贸j ortodonta nic mi o tym nie m贸wi.

Odpowiedz
Redakcja portalu 16 listopada 2023 - 14:22

TAK, TAK, TAK ! Oczywi艣cie, 偶e TAK ;) Je艣li nie ma przeciwskaza艅 to mo偶na zrobi膰 scaling i piaskowanie z臋b贸w. Je艣li dana higienistka si臋 boi to prosz臋 znale藕膰 tak膮 kt贸ra wsp贸艂pracuje z ortodont膮 i regularnie wykonuje takie higienizacje. Powodzenia

Odpowiedz
Paulina 26 pa藕dziernika 2023 - 12:14

Dzie艅 dobry
od wczoraj mam aparat invisalign i jestem troch臋 zaniepokojona. Zastanawiam si臋 czy podczas na艂o偶onego aparatu , z臋by si臋 stykaj膮? Poniewa偶 mam szcz臋k臋 ca艂y czas w pozycji rozchylonej. Czy mo偶e by膰 to problem w dalszych tygodniach leczenia i wp艂ywa膰 negatywnie na stawy skroniowo – 偶uchwowe? Mam lekkie problemy ze stawami (strzykaj膮 mi podczas szeroko otwartej buzi np ziewania).

Odpowiedz
Redakcja portalu 2 listopada 2023 - 11:11

Witamy, pacjenci kt贸rzy odczuwaj膮 dolegliwo艣ci ze strony staw贸w skroniowo-偶uchwowych podlegaj膮 szczeg贸lnej opiece podczas leczenia ortodontycznego. Na ka偶dej wizycie lekarz sprawdza post臋py leczenia i stan staw贸w. Je艣li Pani膮 co艣 b臋dzie niepokoi膰 prosimy za ka偶dym razem poinformowa膰 o tym lekarza. Denty艣ci instruuj膮 pacjent贸w by nie otwierali ust na 100% swoich mo偶liwo艣ci gdy偶 to mo偶e m.in. zbyt mocno rozci膮ga膰 mi臋艣nie i wi臋zad艂a w stawach. Ziewanie prosimy wykonywa膰 z jedynie lekko rozwartymi ustami. Prosimy na ten temat porozmawia膰 z lekarzem prowadz膮cym. U wielu pacjent贸w po leczeniu ortodontycznym czy to aparatem sta艂ym czy nak艂adkami objawy w stawach s-偶 znacznie si臋 zmniejszaj膮 lub wr臋cz zanikaj膮. Prosimy zwraca膰 na wszystko uwag臋 i na bie偶膮co rozmawia膰 z lekarzem. Pozdrawiamy

Odpowiedz
Monika 3 stycznia 2024 - 11:50

Dzie艅 dobry ,
podj臋艂am si臋 leczeniem Invisalign Full . Leczenie trwa艂o 1,5 roku . Na zako艅czenie leczenia za艂o偶ono mi retencj臋 na dolny 艂uk a g贸rny pozostawiono bez niczego . Po up艂ywie 8 miesi臋cy m贸j g贸rny 艂uk zacz膮艂 zmieni膰 kszta艂t . lekarz po tych miesi膮cach proponuje vivier ale z臋by wymagaj膮 ponownie leczenia i nak艂adek invisalign kt贸re lekarz odmawia mi wykonania . Co mam zrobi膰 ? Zap艂aci艂am za us艂ug臋 w ca艂o艣ci a efekt ko艅cowy nie zosta艂 wykonany poprawnie .

Odpowiedz
Redakcja portalu 9 stycznia 2024 - 11:45

Witamy, w Invisalign s膮 r贸偶ne pakiety leczenia. W niekt贸rych jest mo偶liwe leczenie d艂u偶sze ni偶 1.5 roku. Poza tym nale偶y zna膰 pow贸d dlaczego pani nie dosta艂a retencji na g贸rne z臋by po leczeniu ortodontycznym. Nawr贸t wady mo偶e wyst膮pi膰 po zako艅czonym leczeniu a nie stosowanej retencji. Prosz臋 porozmawia膰 raz jeszcze z lekarzem prowadz膮cym, by sprawdzono Pani zakupiony pakiet leczenia i dano Pani propozycje rozwi膮zania tej sytuacji kt贸r膮 Pani b臋dzie rozmumie膰 i na kt贸r膮 b臋dzie si臋 Pani zgadza膰. Prosimy wr贸ci膰 do nas z informacj膮 o przebiegu drugiej wizyty?

Odpowiedz
beata 13 maja 2024 - 00:03

przez ile dni nalezy nosic nakladki,zeby wymienic na kolejna?????doktor mi powiedzial zeby wydluzac o kolejne dni jesli bede je czesto sciagac…zdejmuje tylko na posilki,ale juz w koncu nie wiem ile dni je nosic???

Odpowiedz
Redakcja portalu 15 maja 2024 - 12:34

Witamy, nak艂adki ortodontyczne nosi si臋 wg zalece艅 lekarskich. Czas ich noszenia w zale偶no艣ci od leczonej wady zgryzu i firmy mo偶e wynosi膰 od oko艂o 7-10 dni do 14 a nawet d艂u偶ej. Tak jak Pani widzi, d艂ugo艣膰 noszenia 1 nak艂adki mo偶e by膰 u ka偶dego pacjenta inny. Lekarze maj膮 notatki z wizyt wi臋c mo偶na nawet spr贸bowa膰 zadzwoni膰 do lekarza do przychodni i zapyta膰 si臋 telefonicznie je艣li nie pami臋ta si臋 szczeg贸艂贸w wytycznych. Warto by膰 pewnym ile ma si臋 nosi膰 nak艂adki bo d艂ugo艣膰 noszenia nak艂adki (jako jeden z wielu czynnik贸w) ma wp艂yw na rezultat leczenia. Pozdrawiamy

Odpowiedz
Anna 27 czerwca 2024 - 14:32

Dzie艅 Dobry – czy Invislign Go jest stosowany do intruzji z臋b贸w w przypadku chor贸b dzi膮se艂 i przyz臋bia wok贸艂 z臋b贸w,

Odpowiedz
dr Agnieszka Czechumska 27 czerwca 2024 - 16:17

Witam, nak艂adki Invisalign jak i inne nak艂adki ortodontyczne nie powinny by膰 stosowane gdy pacjent ma chore dzi膮s艂a lub chore przyz臋bie. Intruzj臋 z臋b贸w mo偶na wykonywa膰 nak艂adkami Invisalign gdy z膮b i tkanki wok贸艂 niego s膮 zdrowe. Pozdrawiam serdecznie, dr Agnieszka

Odpowiedz

PODZIEL SI臉 SWOIMI PYTANIAMI I OPINIAMI